Did Rapper Tim Dog Fake His Own Death?

Prosecutors allege the rapper is alive and avoiding court-ordered debt repayments.

On Tuesday (May 21) a judge in Desoto County, Mississippi issued an arrest warrant for rapper Tim Dog ... which is interesting, considering the notorious "F--- Compton" MC supposedly died in February.

However, according to the Desoto County District Attorney's office, a death certificate has never been filed, and no one seems to know where Tim Dog — real name Timothy Blair — was buried. Which means, in their eyes, he is still very much alive, and may have faked his death to avoid court-mandated payments to a woman he stole $32,000 from in 2011.

"I need proof. I need a death certificate showing that he's dead, because as far as I'm concerned, he's alive," prosecutor Steven Jubera told Memphis news channel 3 WREG. "Nobody said where he died, nobody said where he was buried, which is very odd for an obituary."

Blair plead guilty to grand larceny two years ago and was given five years' probation. A judge also ordered him to repay $19,000 to a Mississippi woman he defrauded in a financial scheme within the probation period, but that woman says the payments stopped when he was reported dead in February. Suspicious, she sent a friend down to Atlanta, where Blair allegedly died, to find a death certificate, but that search came up empty.

After speaking with the victim, WREG hired a private investigator to look into the matter, who couldn't locate a death certificate either, and told the station that, as of April, there was also an active address for Blair in Atlanta.

All of that was enough to lead prosecutor Jubera to file a petition to have Blair's probation revoked, and, on Tuesday, a judge issued an arrest warrant for the rapper. Jubera said that he believes Blair is alive, and, if he's found by authorities, he's going to jail.

"At the bare minimum," Jubera said. "He would get arrested and sit in jail until his court hearing."

Blair's supposed death was widely reported back in February, with most citing a story from The Source that has since disappeared from the magazine's website.